Twitter en de Olympische spelen

twitter

Omdat het draagvlak van Twitter steeds groter wordt, wordt het voor gebruikers steeds moeilijker om tussen de hoeveelheid ruis die er zo ook ontstaat de highlights eruit te filteren. Het ‘nieuwe media team’ bij Twitter is bezig geweest om hiervoor een oplossing te bedenken.

Dit met name met het oog op grote events als de Super Bowl en de Oscars. Door het creëren van data-visualisaties gebaseerd op de tweets en de keywords die opduiken binnen het sociale netwerk, hopen ze zo namelijk weer meer homogeniteit te verkrijgen.

Twitter moedigt andere bedrijven ook aan om tools te implementeren om zo hun gebruikers een beter overzicht te laten krijgen in de overvloed van data die voorradig is.

Een van de bedrijven die naar dit advies van Twitter geluisterd lijkt te hebben is NBC. NBC heeft namelijk een real-time visualisatie van alle discussies op Twitter omtrent de Olympische Spelen gecreëerd. Het resultaat hiervan, genaamd NBC Olympics Twitter Tracker, vervaagd de scheidslijn tussen televisie en real-time social updates. Daarnaast presenteert het op deze manier een visueel zeer prikkelend verhaal rond de individuele atleten, de verschillende sporten en allerlei andere dingen aangaande de Olympische Spelen.

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
Be Sociable, Share!

Leave a Reply

UA-9036473-24