Pepsi ruilt Super Bowl commercial in voor social media
Geen Super Bowl commercial dit jaar van Pepsi. In plaats van 20 miljoen dollar neer te leggen voor een 30 seconden durende commercial, investeert Pepsi het geld liever in een crowdsourcing en social media campagne… Die een jaar zal duren.
“Pepsi laat een duidelijke verschuiving zien van waar zij hun marketing op zullen focussen.” Aldus James Sherrett, oprichter van AdHack die de campagne uitvoert. “Maar ook hoe zij hun marketing resultaat zullen gaan meten.”
Een 30 seconden durende spotje tijdens de Super Bowl levert niet genoeg return on investment. De verschuiving van Pepsi naar social media zal volgens online analyses zo’n 200 miljoen impressies gaan opleveren; twee keer zoveel als wat het Super Bowl spotje zou hebben opgeleverd.
loading...
loading...
adhack, campagne, James Sherrett, keuze, pepsi, social media, super bowl, verschuiving
Social comments and analytics for this post…
This post was mentioned on Twitter by yocter: Pepsi ruilt Super Bowl commercial in voor social media campagne. http://yc.ms/mj2fw3…
loading...
loading...
[...] met name met het oog op grote events als de Super Bowl en de Oscars. Door het creëren van data-visualisaties gebaseerd op de tweets en de keywords die [...]