Top 100 Social Brands van 2009
Voor het tweede achtereenvolgende jaar heeft Vitrue een Social Media Index (SMI) op- en vastgesteld die aan merken en producten een bepaalde score toekent, gebaseerd op de algehele ‘buzz’ die het heeft weten te veroorzaken het afgelopen jaar. Denk hierbij aan status updates, video’s, foto’s en blogposts. Zodoende is er een top 100 van zogenaamde social brands ontstaan die in 2009 wordt aangevoerd door de iPhone.
De top 10 van de 100 Most Social Brands of 2009 ziet er als volgt uit:
- iPhone
- Disney
- CNN
- MTV
- NBA
- iTunes
- Wii
- Apple
- Xbox
- Nike
Interessante bevindingen naar aanleiding van de lijst zijn onder andere dat game consoles de hogere gebieden van de lijst domineren (Wii, Xbox, Playstation), dat luxemerken ook goed gerepresenteerd zijn op de lijst van 2009 (Prada, Vuitton, Gucci) en dat mediamerken 8 procent van de hele lijst beslaan (CNN, MTV, ABC).
|
|
|
|
Voor de volledige lijst, klikt u hier.
loading...
loading...