PersPagina.nl maakt van persbericht een Social Media Release

social media perspagina

Wie regelmatig persberichten schrijft of leest, weet hoe werken met een persbericht voelt: Een taai stukje tekst waar je wel of niet doorheen moet. Niet meer, niet minder. Hoewel we al vele jaren het tijdperk achter ons hebben gelaten waarin met 9600 baud modems elke letter telt, lijken persberichten niet met hun tijd mee te zijn gegaan. Tot vandaag in ieder geval, want sinds vandaag kunnen persberichten worden omgetoverd tot volwaardige 2.0 belevenissen met PersPagina.

“PersPagina combineert relevante media om in één keer een compleet verhaal te vertellen.” aldus Sébastien Willems, Media & Business Developer van PersPagina. Zo bevat een PersPagina afbeeldingen, video’s en downloads voor een visuele ondersteuning van het bericht en kan er interactie plaatsvinden met behulp van chat-, poll- en reactiemogelijkheden.

Hoe werkt een social media release?

Dit werkt vrij simpel. Voorheen stuurde je een persbericht met contact informatie onder de “Noot voor redactie.” Als iemand van een redactie behoefte had aan additionele media, zoals een logo of screenshots, dan diende die persoon contact op te nemen.

Met PersPagina is een persbericht nog altijd een stuk tekst, zoals mensen in persberichtenland nu eenmaal gewend zijn, maar met een unieke URL naar een website. Op deze website is een complete landingspagina ingericht waar bovengenoemde toevoegingen aan het persbericht te vinden zijn. Alles op één plek. Bovendien kan deze informatie ook worden bijgewerkt, iets wat met een regulier “old-school” persbericht nu niet mogelijk is. Als een persbericht eenmaal is verzonden, dan is daar niets meer aan te doen.
Zo’n online persbericht wordt een social media release genoemd. Een markt waar ook Engelstalig initiatieven als PressDoc, PitchEngine en PRWeb zich in hebben gestort. Maar wanneer een persbericht Nederlandstalig is, is een Nederlandstalige social media release van PersPagina wel zo prettig.

PR Bureaus

social media whziprMet de ontwikkeling van PersPagina is de feedback van drie PR bureaus gebruikt, te noemen Coopr, Lammers van Toorenburg PR en Whizpr. Het zal dan ook niet lang duren voordat we, naast het persbericht van PersPagina zelf vandaag, meer social media releases zullen tegenkomen die verrijkt zijn met een PersPagina.

-
Een PersPagina zien? Bekijk dan die van PersPagina zelf op:
http://www.perspagina.nl/perspagina

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
Be Sociable, Share!

3 Responses to “PersPagina.nl maakt van persbericht een Social Media Release”

  1. [...] This post was mentioned on Twitter by gijsmoonen and PersPagina, Yocter. Yocter said: Het Nederlandse PersPagina maakt van persbericht een Social Media Release http://soc.ms/twYfnu [...]

  2. [...] beschrijft de Social Media Release en de plek van [...]

  3. [...] bespaart en PersPagina dat persberichten omtovert tot social media releases (en inmiddels is gelanceerd). Zelf was Yocter aanwezig in verband met onze binnenkort te lanceren alles-in-één social media [...]

Leave a Reply

UA-9036473-24